onsdag 29 november 2023

Brrr i november.

 Jag vet inte varför, vet ej hur, men sjukdomar skador - Kommen alla till mig! När jag uttalade detta, eller gjorde något så syndigt att jag förtjänar detta, vet jag inte. - Men att näst intill allt som finns (och lite till), hittar mig - o, yes...  Min hälsena började ju svullna och värka i juli. Har nu fått läkarens svar på ultraljudet av min krånglande hälsena. 2 olika diagnoser på fikonspråk. nr 1: Tendinos = lika med förtjockad hälsena (senskada pga överansträngning). Nr 2: Partiell ruptur = Förmodligen, delvis brustet hälsenefäste. Inte "bara" skadat utan sönderryckt... På sista sjukskrivningspapperet fanns det 12 olika diagnoser som påverkar min nedsatta arbetsförmåga. Så varför inte några till... Yippie! Sen så tror Arbetsförmedlingen att presumtiva arbetsgivare ska välja mig pga min kompetens och erfarenhet. Tyvärr tror jag ev arbetsgivare även ser en flåsande, sliten, linkande gubbjävel där kunskapen inuti sitter i ett ganska så slitet fodral. 

Ser fram emot att starta upp juläventyret med julskyltning i Nässjö på söndag. Delvis för att det är mysigt med stämmningen, dels sällskapet och inte minst för att det har blivit något av en tradition. Första advent är det enligt mig, legalt med tända ljusslingor, stakar i föntren, julmusik på radion och en å annan julfilm på tv´n. Jag har ju varit ute och retat upp en och annan "julälskare" där jag hävdat att vi hinner fira jul, man behöver inte starta i slutet på oktober och plöja hela november igenom med amerikanska patetiska julfilmer. Det räcker med att det sänds julfilmer i december. På söndag är ju första advent, då är det enligt mig legalt att fjolla loss med allt som hör julen till, (inkl patetiska julfilmer).

Vad som händer på arbetsfronten vet jag inget om. Jag har följt allt som jag blivit ålagd, men det känns som total stilltje. Jag skulle "snarast" återsända mina val av arbetscoach. Detta bestämdes på avtämmningdmöte den 13 november, där det sas att jag skulle få detta via mail. Att man från arbetsförmedlingens sida inte ens på 16 dagar "hunnit" skicka ut vilka jobbcoacher jag ska välja mellan, tyder bara på en enda sak. - Dom borde anställa mig på arbetsförmedlingen att skicka ut mail och handlingar. Win/win - jag har arbete och de arbetssökande får papper de blivit lovade. Att gå hemma och vänta på att andra ska göra någon åtgärd, är minst sagt segt... Jag söker ett och annat jobb, men så här långt, så har jag endast fått "- tjänsten tillsatt av annan sökande". 

Nu ska vi inte deppa ihop. Om bara 5 månade är vi i slutet av april. Då ligger jag på nytt med baken i vädret och planterar grönheter och blomster. - Det är livgivande att tänka på redan nu. Kan man gå i ide 3-4 månader nu?

Detta är konstaterat - Har en ordentlig "knöl" 
mitt på hälsenan. Tänk om det räckt 
med att jag är en riktig knöl...

Detta misstänker man, dock verkar inflammationen 
ha klingat av efter mina 4 månader i viloläge.

The facts!

Jag borde nog flytta till södra Spanien. Där 
behöver man inte skotta snö dagligen.

4 frusna nakenfisar. 

Inte konstigt att dom fryser. Minus 12.5 ute
Bara 17.5 inne.

4 klädda nakenfisar. Genast mycket mindre 
skakande och huttrande. - Jodå, även husse
fick ta på en extra tröja.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar