måndag 13 november 2023

Annandag far.

Idag på "annandag far" så ska jag ha ett telefonmöte med Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och rehabsamordnaren. Hoppas att något positivt kommer ut av detta. Nervöst - JA! Men det kan ju knappast bli sämre än där jag nu är: - Förbjuden att göra det jag kan och orkar. Så nu är det sega timmar innan telefnen ringer vid ett-tiden.

Har haft lite fikabesök i lördags av trevlig vän, som lyfter den dystra gubben lite. Dottern Ida kom med sin Oskar i söndags, och hälsade på pappen med en farsdagspresent, trevligt. Lillpojken Johan, kom också ihåg den gamla pappen och ringde och pratade en stund. Det som dock uppskattades högt var det jag inte väntat. En av bonuskidsen (Helenas barn) skrev detta på Messenger:  - Tack för att du alltid vart en grym pappa till mig trots att du aldrig vart tvungen! Älskar dig! Grattis på fars dag. Antagligen har jag gjort något rätt i livet... Nästan 43 % av barnen kom ihåg pappen på fars dag. 

Amen!

I fredags så hade vi planerat elavbrott i kvarteret, då man upp- 
daterar både VA och el när man ändå bygger om för säkrare 
skolväg för barnen. Då blev det Forserumskrogens buffé.
Panerad rödspetta med remouladsås, passar mig perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar