söndag 1 oktober 2023

Stillasittande gubbe.

Pga hög värknivå så har gubben setat eller legat och vilat, nästan hela veckan. Så här händer inte speciellt mycket. Vi kan ju hävda att jag laddar upp mig inför framtiden, - det låter ju bra! Har iaf klarat av att sköta arbetsträningen. - så jag är kanske inte lika värdelös, som man känner sig när benen vägrar funka. Har tid i slutet av oktober, hos läkaren, för helkoll av min slitna lekamen. Låt mig säga så här: Huvudet och tatueringarna vill jag ha kvar. - Resten vore bäst att byta ut.  Det är idag 32 dagar sedan mötet med försäkringskassan och arbetsförmedlingen då allt skulle skyndas på med mitt kommande arbete. Har fått ett samtal (för 3 veckor sedan) om att de fortfarande inte fått tag i rätt personer. Sedan dess har allt varit tyst. Jobbigt att inte veta, men jag får ju vara kvar på biblioteket, tills dess det kommer annat besked.

Har fortfarande ett leende på läpparna när jag kör min Citroen. Väldigt udda bil på många sätt, - men den funkar perfekt för mina behov. Nu vet jag dessutom att man kan få in en diskmaskin i bagaget. Min gamla disko-maskin slutade i total strejk för en dryg månad sedan. - För 2 veckor sedan fick jag sonens lätt begagnade maskin. Den orkade med 2 diskar, sedan var det strejk igen... Nu inhandlade jag en ny och nu förväntar jag mig skinande rent resultat. 

I övrigt så har jag bara lagat mängder med mat. 11 lunchlådor till Helenas mamma. 8 till mig. I kommande vecka så blir det antagligen lite svamphämtning innan älgarna jagar jägarna, i skogen. Ska klippa av gräset en gång till innan vinterträdan. - Då blir det bättre startläge för nästa grässäsong. Har bara några lökar, persiljerot, psysalis och tomater kvar att skörda. - Jag frestar lyckan lite med att försöka få allt färdigt, trots att hösten knackar på dörren.

Hittade en underbar body till Hampus (3 månader) i usa.
Efter 4 veckor kom den äntligen. Klart Hampus ska ha
tatueringar på underarmarna, som pappa och bonusfarfar.

Fredag - kebabtallrik.

Lördag: Smördegsinbakad fläskfilé. Recept

Jag "gissar" att hundarna tycker det är lite svalt...
Detta är 4 hundar i en Kinesisk nakenhundsknut...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar