torsdag 5 oktober 2023

Vardag, som är värd att leva.

Livets skörhet påminns jag ofta om. Dels så får jag ofta upp minnen på facebook och dels via google foto, om saker som gjordes "idag för 6 år sedan", osv. Detta är faktiskt ganska så enerverande. Jag vill ju välja själv när jag vill se tillbaka och minnas med bilder. Nu är det Googles och facebooks algoritmer som styr detta. Som väl är så är både jag stabil och dessutom så var ju jag och Helena väldigt överens om allt.

En god vän som jag träffat via att hon köpt 2 hundar av mig, avled hastigt i förra veckan. - Livet är INTE rättvist. När idioter och mindre vettiga personer får leva betydligt längre än de förtjänar, så är det svårt när unga, älskvärda människor får sluta sina liv i förtid. Mina tankar går till härliga Karins närmaste.

Nu ser jag fram emot helgen. Lev väl!


Favvo-lunchstället. Forserumskrogen.
Här är det ugnsbakad pangasiusfile
i spenatsås och mozzarella. foto KI.

Idag var det dags igen... Idag var det 
black and white. För att vara dagens 
lunch så är det bra. Hade sen bara
 jag varit lite mer normal...foto KI.

Mailade kommunen i lördags om att jag hade uttjänta vitvaror.

Idag var det rent och snyggt. - Aktiv miljöarbete
 för kommuninvånare. Privatbostäder får
 dessutom detta gratis. - Tack Nässjö kommun.

Mina tomatplantor trivs hyfsat inne också. Har nu 
fått ett halvkilo efter att jag lyfte in krukorna 
med de "udda" sorterna.

Goda lunchlådor. Panerad gulskädda med 
hollandaise. Kalkon-nuggets med klyftisar.

4/10 är ju Kamelpuckelns dag, eller var 
det kanelbullens dag?

Kålpuddingstillverkning - 6 portioner klara före kl 09,

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar