söndag 24 september 2023

Laga mat, njuta av livet, kalas och ladda batterierna.

Så skönt att ha en bil som snurrar och fungerar i ur och skur. Billiga mil och skön komfort. - Jag borde ha handlat bil tidigare, - men bättre sent än aldrig. Har vilat och småfixat hemma fredag - söndag. Så skönt att bara flyta omkring och njuta av livet. Alla måsten och borde-saker, får vänta. Just nu behöver jag stänga av lite och jag har mer och mer harmoni i livet. Har lagat mycket mat, så lunchlådor finns i både kyl och frys. Jag tycker det är kul att laga mat, men får dämpa mig lite ibland. Jag kan inte laga mer än vad jag kommer att äta. - Gör ju lådor åt mig och Helenas mamma. Just nu står 7 lådor färdiga hos mig och ytterligare råvaror i kylen ropar på mig, att jag ska laga än mer.

Jag har fått hjälp av Helenas dotter Sanna, med min hanhund Skittles. Hans bägge döttrar, Idun och Vilda (Tiramisu) löper. Nu har jag bara 4 tikar hemma, vilket är lugnt och skönt. Att de vill visa upp att de löper och önskar träffa en vacker hane, är en del av deras drift. - Dom får dock vänta. Jag ska inte para någon av dem i detta löp.

Imorgon fyller den yngsta i barnaskaran, - Johan. Vi sjöng och tårtade idag. - Några korvar gick också ner. - Tack för ett trevligt kalas (som vanligt). Johans syster Anna och hennes dotter Julia, ville åka i Johans fina veteranbil. - En Volvo Amazon. Thore och Julia styrde raggarundan från baksätet. Så allt från raggarrunda, korvkalas, tårtsmaskens, inne & utelek, sång och paketöppning har klarats av i Nässjö idag.

Yngst bland barnen, "Lille"-Johan 28 år.

Johan med syster Anna som co-driver i Amazonen, 
Thore och Julia raggar i baksätet.

Yngst bland kusinerna, - Joel 1½ år.

Johan fick hjälp av ivriga barnhänder, med paketöppning.

Joel avbryter leken tillfälligt, för en 
jordgubbspaus hos mamma.

4 lekande kusiner. Thore (Johans son). 
Jonatan, Joel och Julia (Annas flock).

Lördagslunch hos hungriga gubben.
Pannbiff med mycket lök och sås.

Jag skulle bara handla lite... Tur jag får 
hjälp med upp-packning av varorna.

Fredagsjobbet. - Laga lunchlådor. De till höger är till Helenas
 mamma. Fläskpannkaka på rökt bog, kycklingfilé med 
pepparsås, asiatisk kycklinggryta och fläskkotlett med sås.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar