fredag 30 juni 2023

Juni - 23 är död. Länge leve juli - 23!

 Tänk vad omgivningen gör på ens förmåga att se saker på olika sätt. Som jag skrivit om tidigare så sänkte ju försäkringskassan mig ganska så bra för en månad sedan. Denna veckan blev jag kontaktad av min nya handläggare - för första gången. Det blev ett bra snack i en kvart och om det blir lika bra i höst, (på mötet den 6 sept) så finns det hopp om en framtid för mig med arbetsträning - där min kropp harmonerar med uppgifterna. Steg 1 är att jag inte är hemtvingad. Sen är inget bestämt ännu men - hellre en öppen dörr och framtida möjligheter - än stängda dörrar. 

Valparna växer och visar mer och mer sina olika personligheter. - Att ha kennel är ibland det bästa som finns! Jag har "bara" Jupiter till salu. Tikarna är bokade. Idag satte jag ut annons på blocket: Till Salu. 

Jag har umgåtts en hel del med vettigt folk på fritiden. Detta istället för att sitta ensam och tänka "för mycket". Känns så bra. Steg för steg är jag på väg att hitta mig själv igen. Jag tvingades ner i ett tomgångsläge pga min egna hälsa för 8 år sedan, och inte minst Helenas sjukdom. Att jag nu börjar se möjligheten till ett annat liv, i framtiden, gör att jag går vidare med lättare steg. På skivan "Maktfaktor" av Edin&Ådahl, fanns en låt som hette "Bättre och bättre". Den fastnade på min hjärna då (1983) och är fortfarande kvar där. "-... Steg för steg ett litet steg framåt, ser mig aldrig tillbaks eller neråt, för resan är snart över, det gäller att satsa allt, jag släpper aldrig taget. - Det är inget eller allt!"

En vecka kvar på arbetsträningen, sen blir det 4 veckors hemmapyssel och kanske lite utflykter. Jag ska ner till mitt nya (bonus)-barnbarn i Falkenberg. Det har jag ju inte ens berättat... Den 27 (i tisdags), föddes Hampus. Dn enda smolken i bägaren är att Helena aldrig fick chansen att träffa sitt barnbarn. Hon längtade efter det. Nu får jag vara "stand-in" och krama om Hampus både från mig och postumt från Helena. Idag har de kommit hem från sjukhuset. Nu ska de få hitta rutiner i sin vardag - sen ska jag våldgästa.

LYCKA! Årets första tomatblomma.

Venus sover tryggt och 
Neptunus har bus i blicken.

På fredag bakar man pizza, - det är sen gammalt!
En traditionell med bacon. En bianco med sparris,
champinjon, tryffelkorv, mozzarella och lite ädelost.

Dåligt foto på tillfredställelse.  Har tvättat 3
 maskiner idag. Endast en filt kvar i tvättkorgen.

Fick en hyfsad lön, så för en gångs 
skull är bränslemätaren glad...

Sötnöten Jupiter. - Till salu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar