söndag 18 juni 2023

Liv, sköna liv!

 Livet är underbart varierande. I måndags (12/6) grusades mina framtidsplaner totalt av min läkare, som vägrade skriva på mitt intyg om sjukersättning. Han anser att jag knappt ens borde jobba ½-tid så vi är ganska så överens där. Däremot vill han vänta med intyg till hösten. Jag ville "smida medan järnet är varmt". Båda mina handläggare på försäkringskassan / arbetsförmedlingen går i förtidspension nu och de ansåg att jag ska jobba max 50% från nu till pensionen = sjukersättning på 50%. Mina nya handläggare vet jag inte mer om än att de inte har presenterat sig, på något vis. Men det är klart - att skriva ett mail och göra ett massutskick till samtliga man är handläggare åt tar ju kanske 10 min... - TILL SAMTLIGA! Så det hinns inte med. Nu är allt jag byggt upp under ett år och åtta månader borta. Tack för det!

I slutet på veckan så lyckades jag släppa lite på adrenalin och aggressionen som drivkraft, så jag åter kunde slappna av och vara mer i nu´et. Bara för att jag har inkompetenta byråkrater som jävlas med min sysselsättning (arbetsträning), så ska dom inte få stjäla min sommar! Jag har njutit av mina odlingar och hundar - hela helgen. Det kan ingen ta ifrån mig! Sen satsade jag 100;- på att få lyssna på rallyradion, som websänder från SM. Sista sträckan har man även web-tv. Billigt för så mycket information och nöje. Så både "Rally-tarmen", Odlings-lyckan och Hundmyset har fått sitt och hjälpt mig genom helgen. Då är det inga sura miner, på gubben!

I lördags kväll hörde min goda vän, Anita av sig och frågade om hon fick komma på en kopp kaffe. - Klart hon fick. Hon har varit med och kelat med alla 13 valpkullar som fötts upp i huset. Hon har även köpt 3 hundar av kenneln. Nu var det väl egentligen inte kaffet som lockade mest, (givetvis inte jag heller), men valparna är ju riktiga tjejmagneter... Så vi satt ute i det efterlängtade duggregnet och pratade, sen blev det mer prat inne. Anita sa att hon hade en bag-in-box med vin hemma och skulle hämta den... plötsligt hade vi fastnat i prat och valpkelande i över 4 timmar, då var klockan 22.30 och det blev alltså inget vin, denna gång. Så trevligt och precis vad som behövs som motvikt åt rigida byråkrater.  

Nykterhetstips: Kela med valpar och prata med en vettig person om livet, = nyktert och trevligt! 

Inte för att jag är så imponerad av LRF, men
deras gamla slogan: "-Grönt är skönt", stämmer.

Venus testar koppel för första gången. 

Neptunus försöker bita sig fri från kopplet.

Jupiter var helt cool, med att ha 
koppel på för första gången.

Anita kelade med Neptunus, men hon
 hade även gömt Venus i behån...
Hundälskare är hopplösa.;))

Lite matlagning på söndagsmorgonen. - Nu
 finns det matlådor för hela veckan, både till
 mig och Helenas mamma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar