onsdag 2 februari 2022

Familjen Annorlunda.

 Familjen annorlunda, eller bara "familjen udda? Ibland så inser jag att det är helt sjukt hur långt man själv flyttat sina gränser för vad som är normalt. Man reagerar knappt längre när läkaren säger att Helena ska läggas in. Att det sen krockar med min operation är väl bara givet.

Igår skulle Helena å jag in till onkologen för att få veta hur röntgen och proverna såg ut efter denna 3-månaders period. Som väl är, så visade inget på tillväxt eller mer spridning. Då Helena haft väldigt hög värknivå i vä skuldra/nacke sedan nyår, och den inte vill ge sig, så ville läkaren lägga in henne för att även göra en MR (magnet-resistensundersökning) samt ev stråla för att få ner värknivåerna. Kl 14 idag ska hon undersökas med MR. Hon har haft STORA problem att ligga på den hårda britsen, sista gångerna. Hon har nu så många metastaser, så bara att ligga still på en fast brits gör att några metastaser och de sköra skelettdelarna runt dessa, kommer i kläm. Så hoppas nu att läkarens ordination blir av och fungerar som väntat: “- Mycket extra medicin och lite lugnande, så hennes sargade kropp håller sig lugn under undersökningen”. Samtidigt så behöver hon bättre balans på medicinen. Jag begärde att hon ska få hjälp av smärtenheten, tyvärr så är det många som vill ha hjälp där, och få läkare som jobbar med detta. Men vi hoppas att hon får denna hjälp.


Idag har jag opererat min penis, - igen! Det är väl en av de saker på kroppen man helst inte vill ha problem med. Tyvärr så blir det ibland problem ändå, för vissa. För drygt två år sedan började jag få problem med förhuden. Opererades i Nässjö sept 2019. Tyvärr blev det inte helt bra. Sedan kom Corona på långvarigt besök, så jag valde att avvakta med ny operation. Nu var tiden inne för att operera bort ärrvävnad, så "lill-Peter" åter kan vara som avsett. Så jag sitter nu med tryckförband över snoppen och väntar på avstämning innan hemgång.


 Helena ligger inlagd på Ryhov. Jag nyopererad och med tryckförband över snoppen. Familjen "lappa å laga" eller bara annorlunda? 


Fille Flamingo tycker att det är onödigt och kallt, 

tror att även Kalle Kolibri instämmer.


Kaffe och go´macka efter operationen
är inte helt fel.

Mina frukostkompisar. Fiorella (t.h.) väntar 
valpar i slutet febr/ början mars.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar