söndag 13 februari 2022

Distans.

 Vi var ganska så dystra och nedstämda i och med att ord som avslut, brytpunktssamtal, osv - började synas i Helenas journal. Läkarna vill inte säga så mycket utan hänvisar till kommande träff/möte med onkologläkare den 23´e februari. Där ska vi få veta onkologläkarnas gemensamma syn på framtida behandling för Helena. Jag kan väl utan att ta i säga att det kommer att bli 10 lååånnngggaaa dagar...

I helgen har Helenas flock varit här. Stefan & Linda samt Sanna kom hit i fredags och stannade till idag. I lördags kom även Sabina och Albin på en fika. Allt från hundar, cancer, väder, höns och framtidsplaner har diskuterats. Jag har som vanligt fixat markservicen. Vi har även haft det viktigaste av alla snack man någonsin kan ha. - Helenas egna syn när det är dags att "stänga av" och låta naturen ha sin gång. Detta finns skriftligt i hennes journal samt att barnen vet att det är jag som avgör när det är dags - om inte Helena själv kan avgöra. Inte precis ett sådant myssamtal man vill ha med barnen samlade, - men ack så viktigt.  Idag har jag varit på 5-års kalas i Skärstad. Det är mitt äldsta barnbarn (Julia), som fyllde i måndags. 

En nytagen selfie.

På kvällen efter att man strålat 7 nackkotor - 
så svullnade det "lite"...

Simonsson-klanen: Sabina med Albin. Linda (Stefans fru),
Sanna och Stefan. 

Dagens firande var Julias. Inte varje dag man
 fyller en hand (5 år). foto: Ida Dahlstrand.

Här fyllde Julia 1 år - morfar vägde 
visst 30 kg mindre...

Julias lillebror, Jonatan (2 år), är facinerad 
av morfars skägg. foto Ida Dahlstrand.

Många paket och gärna STORA - passar bra 
på ett 5-års kalas. Jodå, mamma Anna väntar
 småsyskon till Julia och Jonatan i april


2 kommentarer:

  1. Jag fylls av respekt över hur ni i familjen trots allt lyckas hantera de viktiga samtal ni behöver ha - och jag önskar av fullaste hjärta att det inte var så nödvändigt som det är - gläds åt glimtar av glädje och en fin nytagen selfie - kramar till er båda

    SvaraRadera