torsdag 6 juni 2024

Heja Världen! - och Sverige!

 Idag är det Sveriges nationaldag. Då många i min närhet hellre ser öppenhet mellan folk, religioner och ursprung, än gränser, så vill jag bara i all stillhet säga: - Heja hela Världen! Alltför ofta så ser vissa personer det som att något bara tillhör deras grupp. Om vi istället gör det bästa av det vi har, i alla lägen, tillsammans. Så kan många fler få leva sina bästa liv! Amen!

Mitt arbete verkar nu vara klart inför hösten. Det enda som återstår är en formalitet som ska skrivas på centralt. Trots att molnen hopade sig innan måndagens möte, så löste sig allt bättre än jag vågat hoppas. Min visstids-anställning slutar den 14 juni. Så om nu sista formaliteten löser sig, börjar jag jobba som "Lärare i fritidshem", den 17/6 på 50%. Det blir i så fall en ny visstid, - till och med den 20 december. 

Nu ska jag ut och gallra kålrötter!

 Kläm lagom imorgon på klämdagen!

Jodå "de gröna fingrarna" levererar.

Solros, kålrötter, chili och buskbönor.

Färskostfyllda oxrullader och parmesangratinerad
vit sparris, på gång.

Söndagens matlådefix: Tortellinis (5 ostar) med 
ugnsrostade tomater och sparris/ostsås. Fyllda
 oxrullader med hemstompat mos (tillverkades 
senare), samt ugnsrostad pak choy och 
en fondsås. Lövbiffsgryta. 

Jag har mer och mer återupptäckt gammal 
husmanskost, - som man åt mer förr i tiden.

Idag har vi Eddie här som "besökshund".
han är en fin Dansk-Svensk gårdshund.
Trevlig som få och accepterad av flocken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar