onsdag 10 januari 2024

Nystart!

Nystart, - inte bara på året utan jag fick igår kväll, chansen på ett vikariat på fritidshem i Nässjö. Det är 50% tjänst så funkar bra med min sjukersättning på 50%. För första gången på 6 år och 2 dagar är jag inte sjukskriven! Blev så glad när min gamla vän ringde och frågade igår. - Idag har jag redan gjort mitt första pass. Jag är SÅÅÅÅÅ trött, men fick en bra introduktion och detta kan nog bli bra. Blandade åldrar, många barn. Trevlig mix av olika kön, ursprung och åldrar, - både i personalgrupp och bland elever. Jag ska primärt jobba med elever i klass 2. Redan idag så fick jag hoppa in en snabbis i 3´an och uppåt (max). Det här kan bli riktigt bra!

Så har du lite ork över till en sliten gubbe, skicka gärna hit lite. - Nu är ju jobbet jätteskoj, så jag har säkert ork att fixa detta, men några extra uns med energi skulle sitta bra. Alla har varit supertrevliga. Allt från kolleger, lärare, administratörer och enhetschef (rektor), mm. Endast 2 buspojkar som försökte plocka åt sig extra äpplen vid mellanmålet, bland alla elever. Nu fanns ju "han" (jag alltså) så det gick ju inte att lura mig, ens den första dagen... Jag har saknat att jobba med folk!

Värme till nästa köldfront.

Julklappar ska ätas upp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar