söndag 21 januari 2024

Nu har jag fyllt klart för denna gång.

Tänk vad härligt när man inser att det är skoj att fylla år och få arbeta. I torsdags fyllde jag 59 år. Så nu är jag klar med att ha en femma först. Nästa år vill jag ha en rejäl fest för vänner, släkt och annat löst folk. Planering ska startas i tid. Det är ganska så konstigt egentligen. 

  • När jag växlade från 9 till 10 år, så var det just att det blev 2-siffrigt, som var det stora.
  • När jag fyllde 20 år så tyckte jag inte det var något speciellt. Gjorde militärtjänst.
  • På 30-års dagen så fick jag en mobiltelefon. Det var enormt stort att ha en privat mobiltelefon då. Den klarade 5 timmar i stand-by läge. 1 timme i samtalstid! Vi hade barn nummer 4 på jäsning.
  • 40-års dagen firades på Kanarieöarna med en kvinna som jag blev förlovad med där och då.
  • 50-års dagen firades i ganska så stort lugn i hemmet. Jag hade opererats några veckor innan, så jag var minst sagt utslagen. Om det skulle bli några mer födelsedagar kändes ytterst osäkert.
  • Nu har jag lyckats hitta ända fram till 59 år. Efter några fler operationer, nya hjärtinfarkter och hela "äventyret" med Helenas cancer och bortgång, så känns det oerhört bra att jag har massor av livskraft, en ljus framtid framför mig och ett hopp om att både få fylla 60 och 70!
Årets presenter: Sång av klass 2A Nyhemsskolan. Presentkort på mat, trisslott och blomma, av mina barn. Vinflaska av Anita. Fläskfilé av Karin (min fd handledare på biblioteket). Bakelse av snäll-Leif.

Livet är vad vi gör det till. 
- Ju fler motgångar, desto större erfarenhet i hur man kan undvika dom.

Jag är så enormt lycklig över att jag nu är klar med Kabe. Jag har ju varit anställd sedan 2001. När min kropp gav upp mer och mer så visade en del fula fiskar sitt rätta ansikte på detta företag. - Trots att jag har försökt att via rehab återgå i arbete så har 2 olika f.d. HR-ansvariga (*personalchefer) ringt mig och bett mig att säga upp mig. De ena hävdade: "- Du är ju bara en belastning för företaget"...  Ingen av dessa har dock träffat mig, någonsin. Ingen av dom visste att jag har utbildning på träcentrum med inriktning mor "industriteknik". När jag nu sa upp mig från allt detta "sura" så känns det som att jag nu bättre kan räta på ryggen, igen. HR-avdelningen var nu bemannad med nytt folk. - Alla var trevliga och sakliga, av de nya. 

"Det gäller att se bra ut". 
Det är därför jag har glasögon.

The Hampus! Klart att födelsedagen blir bra när 
bonus-barnbarnet skickar en bild och grattis.

Panerad torsk, citron&dillsås, ris och ärtor. 
En bra lunch för en fet gubbe.

Kycklinglevergryta m vitkål, morot och lök. Kålpudding 
med potatis. Mina t.v. och Helenas mammas lådor t.h.

I onsdags så var det snöyra. När jag skottade så var 
det efter 5 min dags att börja om igen.

Blev firad av Anita i torsdags med en pava vin 
och hundarna fick givetvis massor av gos och kel.

Årets födelsedagspresent. - En fläskfilé. 
Det finns vänner som känner mig väl...

59 år + 1 dag - Då förtjänar man en rejäl pizza.
En Malmö (skinka, kebabkött, lök, riktig kebabsås 
och utöver det som ingår även lite räkor för att 
lyxa till lite. Imorgon extra gym!

Lite ovanlig kombo, hos mig. Pasta med korvstroganoff.
Sedan lite mer konventionellt - köttbullar i tomatsås å pasta.

Mina två yngsta, biologiska kidz (Johan och Ida) kom 
tillsammans med barnbarnet Thore och Idas Oskar med 
presenter, sång och trevlig närvaro. Bra jobbat - men 
nästa år... Då fyller gubben jämt! Då ska det bli STOR fest!

Ida är en hundmagnet! Hon är även en faster/
moster som fullkomligt älskas av mina barnbarn.

Hur man vet att man haft en trevlig lördagskväll. 
Pigg i skallen, själen och högt välbefinnande!
Igår blev det bakad potatis med kycklingröra och sallad.
Tack för du orkar med mig!

Söndagsmorgon så lagas det mat! - Det är sen gammalt!
Långkokt, hel i bit, fläskkotlett med grönheter, potatis och en 
mustig sås. Blödarpudding m bacon och wokade skönheter 
med bacon och potatis. - Nu kan nästa vecka få komma...
Lådorna t.v. ska till Helenas mamma, mina t.h.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar