lördag 29 juli 2023

Fullt ös!

 Livet snurrar fort ibland. Jag njuter faktiskt ofta mer av resan när det är fullt ös, - än när det går på tomgång. Sista veckan har varit helt sjuk, vad gäller snurr på saker och ting. - Jag blir väldigt trött, men går runt med ett leende på läpparna. 

  •  Måndag var det besök av Karin som har Ellen Dellen - från Rim&ramskullen. Hon var intresserad av Jupiter eller Neptunus. Sedan kom Anita på kvällen och vi var ute och tränade Skittles och Alfons. 
  • I tisdags var jag först hos samtalsterapeuten, sen kom Karin igen och betalade Jupiter. Hon kan däremot inte hämta honom förrän i mitten av augusti. Så jag blir med Jupiter några veckor extra. Sedan kom Anita med barnbarnet Sigge och en kompis till honom, som ville träffa valparna. 
  • I onsdags kom min chef Karin och hennes särbo Per och fikade. 
  • Torsdags ombesiktade jag Venus samt gav avmaskning av veterinär (norskt krav). Köparna är i Jönköping på camping nu. Husvagn i många mil... Hämtade utemöbler hos Ida, på Öxnehaga.Hon flyttar från marklägenheten till höghus på Österängen i Jönköping. Lämnade iväg Venus till norska ägarna. Kändes bra. Dom hade bra kemi!
  • Fredag förmiddag åkte jag till Nässjö för att köpa nya glasögon. Anita kom och hämtade vinbär och krusbär. På kvällen blev det mat och livemusik på piren i Jönköping. Det var Ebba Green som lirade och Anita försökte hålla ordning på mig. (stackars henne)... God mat och trevligt sällskap. Musiken var live, vilket alltid är trevligt men det spretade ganska så mycket. - Även punk och progg kan spelas utan falska toner.
  • Lördag idag och ska Ida flyttas. Det är ett rejält gäng som ska bära. - Jag och Saga (Oskars syster) ska ta emot och plocka in i nya lyan. På eftermiddagen kommer ev intressenter som vill titta på Neptunus, - sista lediga valpen i denna kull.
 Så just nu snurrar allt i full fart! Tisdag, nästa vecka blir det en tripp till Helenas faster, - Margareta som är nunna i Vadstena. På onsdag eller torsdag, nästa vecka ska jag ner till Stefan/Linda och lille Hampus. Så gubben sitter inte still så mycket. Hur ska jag nånsin mer hinna jobba?

Nu blommar det i trädgården.

Saxobönorna kommer fint.

Solrosorna har börjat sprida sin glädje.

Röda krusbär finns i mängd!

Lök, sallad, mangold och bönor i överflöd. 
Jag älskar att odla giftfritt på egna täppan.

Mangold, gul lök, multifärgade morötter och saxobönor.
Detta blev till en underbar primör-soppa.

Primörsoppan. Den enda fusket var att jag 
tillsatte lite paprika. Den egenodlade
 är inte klar att skörda än.

Fredags-live på Tullhuset, piren i Jönköping. 
Ebba Green lirade, trevlig stämning.

För er som bor i närheten av Forserum: - TESTA NORAS CAFE! 
Nyöppnat fik med helt underbara bakverk, med en stor portion 
kärlek i degarna. Öppet fredag å lördag! Baklavan var 100 bäst!

Nu är jag rustad för hösten! Ny fodrad korg inköpt.
Den gamla har använts av min mamma i många år,
sedan av mig, - men nu gav handtaget upp.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar