måndag 20 mars 2023

Nya grepp mot framtiden.

 Hur vet man att endorfinerna börjat flöda i ens kropp? - Jo, man njuter av att kl 07:45 en söndag, vara slutkörd efter ett schysst gympass. Att få plocka fram vattenflaskan och sätta sig ner några minuter innan duschen, gör att jag "efter-svettas" färdigt. Sedan en sval dusch och lite lätt, luftig klädsel. Redo för resten av dagen klockan halv 9. Börjar ju jobbet först kl 10 - så ganska perfekt att träna innan jobbet. Jag trivs riktigt bra med den träning jag har kommit igång med. Jag är inte vältränad - utan en överviktig, fet gubbe som försöker komma igång med kroppen lite. Jag märker förändringar dag för dag. Jag har bestämt mig för att inte väga mig mer än den sista varje månad. Samma sak med att mäta midjemåttet. - 16 månader kvar tills jag ska vara redo för "beach 2024". Då är målet - 30 kg. Det blir ju knappt 2 kg i månaden, så borde vara fullt möjligt, då det finns en hel del att ta av... 

Stimmet av födelsedagar är nu mitt i ett crescando. Idag (19/3) ska vi fira de två som fyller 19/20 mars. Det är alltid lite speciellt med att fira barnen och njua av hur långt våren kommit. Ibland är det snö, regn, soligt eller full orkan. När man träffas i släkten på ett visst datum, - där vädret ofta ändras pga årstiden, - gör att jag som är en vår-junkie, njuter, - big time! Igår såg jag 2 tranor när jag var ute på en powerwalk. Snödroppar har börjat visa sig. En och annan krokus tränger igenom den svala jorden. Nu återvänder livet till mig. Jag njuter av naturens enorma kraft att orka ge och på nytt spira varje vår. Ok, sommaren är ju härlig också. Hösten med allt överflöd av bär och svamp, är ju wunderbar på sitt sätt. Dock är det våren som får min känsla av vinter-melankoli att flyga sin kos. 

Jag har tagit tummen ur arslet och sökt jobb! Chansen att jag får det är givetvis minimal, men man måste ju våga för att komma vidare. Som vanligt så är ju vägarna krångliga och knixiga på min resa. Jag såg i fredags att XL-bygg i Vaggeryd sökte personal. - Jag har ju tidigare i livet arbetat med att just vara säljare på byggmaterial, och trivdes bra med uppgiften. Så jag la upp annonsen på arbetet som bakgrundsbild på datan, men sökte inte. Sen igår (söndags) så dök det upp en jobb-annons efter behandlingsassistenter till ett behandlingshem utanför Tranås. - Så varför inte --> Jag sökte direkt på studs. - Idag kom ett mail att de vill ha en intervju med mig. - Snacka om egoboost! - Även om jag inte får jobbet, så är det ett stort plus för mig att ta steget att söka. Jag har ju arbetat med ungdomar både som fritidsledare och som behandlingsassistent förr i tiden. Det är kanske dags att återgå till det yrket igen?

Jag och födelsedags"barnet", Ida. 
(Det är Ida utan skägg).

Ida (nästan) nyfödd. Jag sondmatar henne. 
Mars - 94.

Dagens födelsedags-"barn" Joakim (20/3), Anna och hennes 
man Joakim G, samt rödtröjan Jonatan.

Thore och Julia pärlar. Jonatan i bakgrunden
 och lille Joel kryper omkring.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar