fredag 17 mars 2023

Komsi, komsi våren!

Jag njuter av att ha ledig fredag. Min kropp är i stort behov av att få stänga ner lite, efter 4 arbetsdagar. Det är säkert många som anser att jag är en parasit, som lever på bidrag. Tycker man det så får man väldigt gärna fortsätta tycka så. Jag är däremot stolt över att jag kan klara av att arbetsträna 20 timmar i veckan. Att dessutom klara det över tid. Jag har nu varit på biblioteket/medborgarkontoret i 1½ år. Jag började nästan skratta högt, när jag läste mitt senaste sjukintyg. Det finns ju en punkt där läkaren skriver ner koder för vilka diagnoser patienten bär på. Jag hade 14 olika koder skrivna i intyget, varav 11 (enligt försäkringskassan) "kan" vara grundande för beviljande av sjukersättning. Med tanke på detta så är jag "stolt som en tupp" att jag kan sköta en halvtids-arbetsträning. Det är väl passande, - när vi snart ska fira påsk...

Har varit och handlat lite små presenter till de två "små" barnen som fyller på söndag (29 år) och måndag (33 år). Har ju inte firat någon födelsedag sedan förra veckan... Mars var alltid en intensiv månad, förr i tiden. Jag och KC (barnens mamma), ville ju givetvis att de skulle känna att det var deras dag - fullt ut. Att då få barn 10, 19 och 20 mars - är väl inte optimalt... Så vi firade dom var för sig, trots att deras datum ligger nära varandra. Det är dock inte planeringens fel att de hamnade tätt i almenackan. Det är dessa lössläppta helger, som vi svenska har. Dessa 3 mars-barn är givetvis tillverkade i midsommarhelgen, när Peter drack lite "vuxendricka" och dansade små groderna, då kan det bli lite lössläppt. Det sista barnet fyller i slutet av september. - Jodå, "- tomten slår i alla glasen". Antagligen blev "lillen" till på juldagen. De andra 3 extrabarnen jag fick när jag träffade Helena, har jag ju inte tillverkningsminnen av. Däremot så har jag minnen av första gången jag och barnen träffades, - det räcker väldigt långt!

Jo, det finns hopp om en vår, - även i ett kylslaget Småland.

Några få tuffa krokusskott börjar tränga igenom jorden, - snart....

Det är ju snart dags för påsk. 
Så jag skyltade lite på jobbet.

Klart vi har lite pisk-ris (som Hans Scheike sa).
Vi andra kallar det väl fortfarande för påsk-ris?
Absolut det bästa biblioteket i Forserum!

Bästa jag gjort på länge. - Fixade upp några foton på barnbarnen 
i ett av hörnen i sovrummet. Det finns plats för fler, kidz!

Klart jag har lagat lite husmanskost också. Bl a dessa lådor 
med en av favoriterna: Isterband med dillstuvad potatis.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar