torsdag 1 april 2021

Glad påsk och nästan lite vårvarning på gång.

Äntligen ett mål inom gripbart avstånd. Helena å jag har fått tid för att ta coronavaccin den 8 april. Det har varit olika saker som gjort att vi inte har kunnat ta i första vågen - som vi borde ha gjort egentligen, då vi bägge är i riskgrupp 1. När Helena har nästa uppehåll i cellgifterna (8 - 14 april) ska vi få lite vaccin. Tänk att få krama om barnbarn å träffa kidsen igen. Vi har ju pga Helenas höggradiga känslighet levt väldigt isolerat. Nu är det snart dags att träffas - även om försiktighet fortfarande måste tas då H fortsatt är infektionskänsligare än vad man kan önska. Det är ju så att cellgifter är ett gift. Detta gift bromsar ju cancerns spridning i hennes kropp men ger tyvärr också dåligt imunförsvar. 

Det är synd om mig. Nä, jag har inte en mans värsta fiende - förkylning. Jag har istället en djävulsk tandvärk. Ska försöka överleva påskhelgen. Nu har jag ju en chans att ursäkta mig att skölja munnen med lite starkt... I övrigt så ska jag nu starta upp sommarens arbete. - Bygga ett växthus av diverse överblivet: plank, reglar och fönster. Mina plantor har börjat bli stabila och välväxta. I år blir det nytt rekord i plantor och satsning på egenodlat. 

Förra årets tet-a´-tet stoppade jag ner i jorden 
efter de blommat över. Nu är de uppe igen.

Årets första nässelfjäril.

Vildvuxet men ändå kommer lite blommor.

Våra valpar fyller 4 veckor idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar