onsdag 16 oktober 2019

Trött gubbe.

Jag vet inte varför tröttheten är som en slöja över mig. Hur jag än försöker så bromsas jag av denna förlamande trötthet att göra minsta lilla vettigt. Vårt hus skriker efter nödvändigt pyssel inför vintern. Bilens service som skulle givets den, förra året - har fortfarande inte gjorts... Det är ju väl att jag orkar spela lite gitarr å bas än iaf.

Bad(b)ass Peter med den lilla röda.

Imorgon ska jag på möte med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. Jag ska ut och arbetsträna för att utröna vilken arbetsförmåga jag har. Inicialt ska jag göra 10 timmar/vecka. Det känns just nu som en svår och oerhört hög mur att kunna komma upp på. Jag vet att det går. Jag ska också kämpa för att lyckas. - Givetvis så har jag nu fått en ny inflamation i axelparti/skuldror. När skulle man annars få det?

Så sant -  "herregud&co"


Helenas "dvalavecka" är snart slut. När hon har uppehåll med hormonbromsen så blir hon trött. På fredag startar hon en ny 3 veckors kur och då brukar hon piggna till efter någon/några dagar. Så vi hoppas att hon kommer upp i nivå igen. På fredag ska hon även få en ny dos med skelettstärkande dropp (zometa).

Gammal bild (pre 2006) medans hon fortfarande orkade spela.

På fredag ska jag även följa med en av döttrarna på ett SIP-möte. En form av avstämningsmöte med många berörda för att få till en vettig anpassning av hennes arbete, sociala liv och stöd i boendet. Tyvärr så förändrar ibland en myndighet reglerna och då trillar vissa klienter/brukare emellan stolarna. Inget blir bättre av att istället för att jobba/plugga behöva lägga all energi på att överklaga/ ansöka, eller bara sitta och vänta på en förändring. Nu hoppas vi på att något konstruktivt händer.


Vi beställde nya foton på vår trubadurduo (Duo Dito) 2013.
foto: Jennyfer Candycane Grahn

---...---...---

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar