onsdag 9 augusti 2023

Nystart efter semestern.

 Vardag igen. Trots att det alltid tar emot lite att starta upp efter en härlig semester, - så har det så här långt varit helt ok. Inte ens regn och blåst lyckas dämpa mitt leende. Min semester har varit helt perfekt! Trivs man med sitt arbete och har bra kollegor, så är ju allt lättare, på jobbet. Jag fick idag klartecken att vara kvar på nuvarande arbetsträning augusti ut. Om det blir en fortsättning eller ej vet jag inget om. Fortsatt arbetsträning - JA, men var? - Det kommer att bli ett avstämningsmöte med alla inblandade den 30 augusti. Jag, rehabsamordnaren, handläggaren på arbetsförmedlingen, handläggaren på försäkringskassan, min samtalsterpeut samt ev min läkare. Äntligen lyckades det bli vettigt. - Jag har haft så mycket motgång angående detta möte, så jag vågar knappt tro att det har löst sig... Min samtalsterapeut är guld värd. - Det är hon som drivit stenhårt att detta ska bli av innan hon försvinner på nya uppdrag (sista augusti). 

Alla valparna är nu sålda, men 2 av dom är inte hämtade än. Nu är det lite vaccinationer, ombesiktningar och leveranser, sedan är denna kull avklarad. Det känns alltid bra när man känner att dom kommer till bra hem. Jag har nu stora beslut att ta angående min framtida uppfödning. - När, vem av tikarna, vilken hane, osv. Jag har ju egentligen bara 2 fertila tikar i vettig ålder - Idun drygt 2 år och Vilda (Tiramisu) drygt 1 år.

Idag fick jag upp minnen i flödet på facebook. - Klart man blir lite sentimental. Det var en av de bästa resorna Helena och jag gjorde. Vi sålde de 2 sista valparna i Bauerkullen på söndagen och åkte på måndag 7/8 2016, förmiddag mot Falkenberg. Där lämnade vi vår valp Alvina, hos Stefan och Linda. Sedan fortsatte vi till Varberg, där vi hyrt in oss på hotell Gästis. Vi hade det så bra! Egentligen var det Helenas 50-års present (2014), som hon fått av sina barn. Den kunde vi dock inte ta ut då hon var dålig i MS och autoimun sjukdom, jag opererares ofta och att flyga på charterresa, som tänkt, var inte aktuellt. Vi väntade 2 år. - Sedan blev det Varberg. Dessutom så fick jag (som vanligt på den tiden) en ny hjärtinfarkt, även på våren 2016. Vi var dock tuffa och åkte. Lite halta och lytta med mycket medicin i packningen, - men det blev en wunderbäst semester. 

2016 i Varberg. Blåsigt men trevligt.

Helenas frisyr var - - - överallt...

Havsjunkien i sitt rätta element. 
Dalkullan älskade havet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar