söndag 22 januari 2023

Hundar, ungar och trasig bil.

 Idag blir det bara ett litet inlägg. Dessutom så samsas både "ett fönster mot himlen" och "Geishamors kennel" på samma sida. Så ni som läser den ena av mina bloggar får idag stå ut med att få bägge sammanslagna. Det är bara andra gången någonsin som de samskrivs och ges ut gemensamt. 

Jag har lyckats sedan förra bloggen att hålla humöret uppe och hålla mod och positiv känsla, i sinnet. Det är nästan oförskämt att jag kan må så bra trots förutsättningarna. Det är nu över 4 månader sedan Helena somnade in. Så synd att hon inte får vara med längre, men vi som är kvar måste göra det bästa av det vi kan. "- Varför gå i lera och sörja, när man kan gå på is och ha det glatt"...

Jag har haft problem att hinna med mig själv under hela förra veckan. Mycket saker som ska fixas och på tok för lite energi för att hinna med allt. Efter en tuff vecka så borde det ju komma en lugnare vecka, eller? Tveksamt om jag ens vågar hoppas på det. Planerat så här långt är endast ett möte i Nässjö. Sen har jag puttat på flera saker: Förnya körkortet, hämta passet och säga upp tvillingkortet på tv´n. Kommande vecka ska jag försöka lösa åtminstone 2 av dessa saker. Sedan måste jag serva bilen lite. Sedan förra måndagen har det ena efter det andra börjat gå sönder. Så det börjar fylla på i "att-göra-burken". 

I torsdags kam Peter A hit med Tikka Masala (från Götene) så hon fick hälsa på mamma Fiorella och syster Vilda. Så härligt när valpar återvänder och man får se hur de utvecklats. Gourmetkullen föddes 4 mars 2022. Så dom är 10 ½ månad nu. Peter A jobbar med gokarts och härliga Tikka är givetvis med och "hjälper till". 

Idag (söndag) har en annan valp från Gourmetkullen varit på besök. Det var Raita (kallas idag för Lukas) från Norrköping som var i Jönköping på minisemester. Matte Jolene kom hit och hälsade på. Något som vi gillar. Raita träffade alla hundarna i flocken. Han har precis som Tikka växt till sig riktigt bra. Det är härligt när man som uppfödare får träffa och se att de små 8-veckors valparna man lämnar iväg, har utvecklats så fint och nu är mellan valpstadiet och på väg att bli unghundar. 

Idag (söndag) så har jag även varit i Skärstad och firat barnbarn nummer 3 (i åldersordning), Jonatan, som fyller 3 år på onsdag. Det är dinosaurier och bilar som gäller nu. Så morfar köpte ett paket med bilar och ett med kit med arkeologidinosaurier. Efter födelsedagsfesten åkte jag med mina söner, Joakim och Johan samt barnbarnet Thore till Max och åt en söndagsburgare. - Givetvis en "spicy-chicken". 

En dinosaurietårta till Jonatan.

Joel (9 månader) gillade också tårta.

Syrran Julia och kusin Thore hjälper
 Jonatan att öppna paket.

"Någon" smakade på tårtresterna.

Tikka masala kom på besök.

Joel blev trött av födelsedagsfest för store-
brorsan. Avslappnad så in i!

Min lilla Vilda och brorsan Lukas (Raita)
 foto: J. Rosberg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar