onsdag 6 april 2022

Aprilväder i hjärta, sinne och själ.

 Förbannade jä-la cancer! 

Du var inte välkommen - men kom ändå.

Du förstör och skändar kroppar.

Du stjäler våra närstående från oss i förtid. 

Du ska veta att jag skulle gärna ge dig på käften, 

men du är en feg skit, som gömmer dig.

Du siktar in dig på dom som är bäst.

Du dyker upp i många olika skepnader.

Jag hatar dig mest av allt!

                                            Peter Dahlstrand 2022.

Just så här känns det idag. Jag är definitivt ingen diktare eller prosa-person. Jag är bara så satans trött på denna förbenade sjukdom. Idag när jag som vanligt kollar nyheter i världen och väderprognosen för byhålan, snubblar jag in på facebook. Där kommer en uppdatering från en kille jag känner via motorklubben. Han drabbades av cancer för några månader sedan. - Nu växer cancern och man kan inte bromsa den. Denna piss-sjukdom finns tyvärr i många skepnader. 

Helena har mått hyfsat sedan blodtransfusionen 25/3. - Nu har hon, sista dagarna, börjat tappa igen. Hon blöder lite för lätt och ibland för mycket ur olika kroppsöppningar. Hon fick påbörja en penicillinkur mot urinvägsinfektion, igår. Nu hoppas vi att den inte sitter för högt upp, då hennes njurar redan är ansträngda. Helenas bror kom på oplanerat besök igår, tillsammans med Helenas mamma. Dom ska dyka upp här snart - idag igen. Så nu är det färdigskrivit för idag.

Salong "rubb och stubb" har varit igång. 
Vissa kunder är inte så vuxna...

Igår kom snön som en pungspark för snö-
dropparna vid tomtgränsen. Idag är snön 
borta och blommorna får en ny chans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar