söndag 28 november 2021

Julskyltning i Nässjö, 28 nov 2021.

 Idag passade vi på att göra: "2 flugor på smällen". Dels så besökte vi julskyltningen i Nässjö och rullade någon kilometer på Nässjös kullerstensgator. Sedan blev det lite handling på Almenäs köpstad. Därefter firade vi Helenas mellandotter, Sanna (Susanna) som fyller 30.995 år idag, (men 31 imorgon). Hon bor ju i Nässjö nu och då var det ju passande med lite kombinerat adventsfika och födelsedagsfika, efter julskyltningen. 

I övrigt är allt mer eller mindre som vanligt. Jag måste starta med medicin *(tabletter) för min diabetes typ II  som jag hitintills klarat att reglera med mat. Men nu är det slut ,- läkarbesök imorgon. Har dessutom höga blodtrycksvärden å mår "så där". - Har ju inte tid med att vara vek... Mycket man vill och borde göra, - väldigt lite som blir gjort. Jag har fått fram några stjärnor och adventsstakar, samt fått igång utebelysningen, så lite adventskänsla har vi iaf. 

Helenas barn har fördelat julmat och klappinköp - så i år blir det "knytkalasjul". Jag brukar ha väldigt svårt för att hålla igen och inte göra allt (och lite till), men ser detta året som ett led i min ödmjukhetsträning. Hörde att gamla hundar tydligen kan lära sig att sitta, - men jag är skeptisk...


Sanna å Helena på Stora torget, Nässjö.

Helena hemma hos Sanna, nyfikad och nöjd.

Morrondagens födelsebarn - Sanna,- började 
montera födelsedagspresenten direkt..

När vi kom hem igen så blev det fest! En av mina 
favvorätter: Köttbullar, bruna bönor och potatis.

Helena valde en av sina favvorätter: Risgrynsgröt.

Surgubben å Madame i Nässjö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar