fredag 5 november 2021

Fredagsutflykt.

Helena och jag hade ju bröllopsdag i onsdags (3/11). Det var inte läge då att göra nån utflykt. Idag är jag ledig från arbetsträningen, så då passade vi på. Då cancersjuka kan söka bidrag för peruk så blir det minst en ny frisyr per år. Helena fick nytt hår från "Garantiprodukter i Sundsvall" idag. Dom säljer och har många olika peruker. Så idag fick jag med en rödblond kvinna på utflykten. Trevligt med lite olika peruker så Helena kan klä sig och se ut som hon vill varje dag. - Att jag sen föredrar att hon är naturlig med inget hår eller bara lite stubb, (det är ju trots allt människan och inte håret - det hänger på), lyssnar hon inte alltid på... 

Vackra vyer över Vättern från Oset i Vättersnäs, Huskvarna.

Det var längesen vi käkade "snabbmat". Nu blev 
det en liten miniutflykt till Max i Jönköping.

Efter lite snabblunch blev det ett besök på Helenas favoritstrand
i Jönköpingsområdet: - Oset i Vättersnäs, Huskvarna.

Vy mot sandbankarna vid Elmia/Rosenlund. 
Vi köpte med varsin kaffe på Max, så vi fikade vid Vättern.

Helena i förgrunden med Norrängen, Huskvarna i bakgrunden.

Båthusen i Huskvarnaån vid oset är en idyll!

Lite Alla helgonna-fint hos mamma å pappa.

Även tänt och gravtäckt hos mormor och morfar.

 Madame lyckades fånga en fulgubbe på foto...


1 kommentar:

  1. Så sant. Helena talade om, redan första gången hon var nere och hälsade på mig (från Dalarna), att vi i Jönköpingsregionen inte hade fattat vilken oerhörd tillgång Vättern är. Att sen få fika vid strandkanten är ju bara en pralin.

    SvaraRadera