lördag 21 september 2019

Lördag i byn

Nu är det helg på allvar. Igår var det dropp med skelettstärkare i Jönköping, samt en liten brunch på Ikea med avsyning på porslin. Idag har vi varit på magnetröntgen av bäcken och ryggrad i Eksjö. Jag hann handla i två affärer och hämta medicin under tiden hon var mer "tilldragande", (magnetisk) än vanligt, samt att Helena va pigg nog för att ta en sväng på Dollarstore - Inte för att vi behövde nåt men lite godis och några nya pajformar är ju aldrig fel. Imorgon ska vi göra absolut ingenting! Eller vänta nu... - Jag borde klippa gräset, bygga nya stöttor till vinbärsbuskarna. Sen måste jag ju åka med gamla tomkartonger till återvinningen. Städa ur garage, verkstad och vinterträdgård inför kommunens återvinningsdrive som är i slutet på nästa vecka. Konstigt att jag väntar in i det sista med precis allt... - Tänkte börja rensa och sortera för 5 veckor sen. - Har gjort nada! Nä, imorgon blir det ingen vilodag - Det blir att göra ALLT!



Planer för nästa vecka: Månd - valpbesiktning i Jkpg 10.45.  Samtalsgrupp anhöriga 13.30Hjärtats Hus, Jkpg. Föreläsning om imunterapi kl 16.00 Hjärtats Hus i Jkpg. Så redan på måndag blir det 3 resor till å från "el Stada". Valparna måste hem innan jag har min samtalsgrupp. Helena orkar inte sitta så länge, så jag får ta en sväng och hämta upp henne efter samtalsgruppen. Tisdagen startar med bassängträning, (rehabbassäng) 09.30 där jag är med Helena i vattnet å hjälper till (mest med att ta sig upp). Onsdag 25/9 så fyller "lillpojken" Johan 24 år. Så lite uppbokat är det redan...

Jag har gett med mig ännu mer för Helenas påpekande, och bär nu långbyxor flera gånger i veckan. Fortfarande under en liten protest - Det borde vara väder för shorts än! Nu ska jag sluta att sitta här och skriva dumheter - Nu ska jag göra laxplankor med hollandaisesås. Lite mumma förtjänar man efter en dag i magnetröntgen;)

Inte min men - ska försöka få till det nåt liknane.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar