lördag 24 augusti 2024

Fortsätt njut av sommaren!

Än är det faktiskt sommar. Trots att regnmolnen har kämpat om utrymmet på himlen, sista veckan, - så är det faktiskt sommar än! På jobbet har man inställningen att är det utelek, så är det. Jag supportar detta. Det finns regnkläder! Jag har kvitterat in ännu fler vuxenpoäng, sista tiden. Har köpt nya tröjor och skjortor. Jag har ju minskat 2-3 storlekar i omfång, sedan nyår. Igår beställdes dessutom nya regnkläder och nya överdragsbyxor, till vinterns drabbningar. - Att jag redan nu planerar för vintern måste ju ge ett extra vuxenpoäng, eller? Inte för att jag räknar vuxenpoäng, - men härligt att min (normalt) stressade skalle kan varva ner och planera/njuta av att vara ute i god tid. 

Väntan på att få vidare hjälp med mitt sura knä är jobbigt. Jag har ju tid den 9 september. Fram tills dess har jag inget annat val än att bita ihop och stappla vidare. Vid detta besök kommer jag endast i bästa fall få remiss på en röntgentid. Sedan väntan och förhoppningsvis röntgen. Efter röntgen återkoppling till vårdcentralen och bedömning. Sedan hoppas jag på en artrosoperation i höger knä. Min supersvullna hälsena är ju också på höger ben. Den har man från sjukvården negligerat sedan juli månad 2023. Har fått tips om att laser ev kan jälpa med hälsenesvullnaden. Ska kolla vidare. Kanske lika bra att amputera hela benet. Det är ju inte mycket som är rätt i den högra skanken... (viktminskning, the rough way). 

Har idag (lördag) varit i Jönköping och hälsat på i Rådhusparken där man laddade för Prideparaden - 24. Jag är ju lite svag för satir och njuter att man hetsar lite mot pampar och "rövsittare" som strävar bakåt. Det fanns många plakat och banderoller som jag tog till mitt hjärta. Många deella krafter lägger ner så mycket tid och själ för något så självklart. Klart att jag supportar även detta. Det viktigaste är att alla har rätt till kärlek, oavsett kön, relion eller ursprung. That´s a statement! Ni som missar Pride i Jönköping idag är varmt välkomna till Nässjö den 14 september. Man kan ju inte bara leka med regnbågsflaggor, man måste ju besöka några second-hand-affärer också. Idag så handlades 2 ganska så enkla men varma tavlor för 38:- st. 3 nya lampskärmar för hela 50:- tillsammans... 

Även om jag är ganska så värdelös på det mesta- 
Så kan gubbafan odla solrosor iaf!

De Amerikanska blåbären är på gång. Lite ojämnt mogna än,
 men snart så. Synd att jag inte gillar blåbär,

Mer gurkor på gång.

Som sagt. Fler godsaker kommer. Bäst att köpa hem bubbel. 
Välkylt bubbel och nyfångad gurka smakar kanon, tillsammans!

Luktärtorna börjar åldras och övergå i mer lila. 
När de började blomma (juni) var dom ljusrosa.

Dagens fynd. 2 tavlor + 3 lampskärmar.
 126:- för hela kalaset.

En av dagens härliga skyltar.
Pride, Jkpg -24.

Rådhuset i Jönköping ser vackrare
 ut med en regnbågsflagga.

En vanlig, gråtrist gubbe.

Samma gubbe efter ett besök på Pride- 24 
i  Jönköping. Åtminstone mer färgrik!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar