onsdag 20 mars 2024

"Kvällsmatsdate" med en 30-åring.

Ida fyller 30 år den 19/3. - Hipp, hipp hurra! Hojtar vi - då hon fyller jämnt. Jocke fyller ju dagen efter (den 20/3) men han får bara ett Grattis, då han fyller 34. Vi ska gratta Jocke på lördag, så då firas han av familjen. Idag hämtade jag Ida och hon fick bestämma kvällsmat, i Huskvarna / Jönköpings-området. Ida valde ett ställe som vi inte har testat tidigare. - Coco-thai i Huskvarna. Ett litet ställe på Jönköpingsvägen, ett stenkast från Esplanaden. Det är främst avhämtning, men Ida och jag satt på plats och åt. 

Vårbruket kommer snart att starta här på "Plaza del Dahlstrand". Har köpt in mängder med fröer och förkultiveringen väntar. Planen för årets odlingar är klar (i stora drag). Jag hade tänkt att odla mindre detta året, men det funkar inte så bra med fröpåsar i alla affärer, solsken och vårvindar. Så nu blir det lite mer sorters grönheter odlade, än tidigare år...

Fyllar man 30 år - så bjuder pappan på kvällsmat.
Ida valde coco-thai i Huskvarna.
Foto: Ida Dahlstrand.

30 år och 1 dag. Fotad vid Oset, Huskvarna.

Jag som inte gillar selfies, tvingade Ida att vara med.

Good food!

The gubbe och Ida 19/3 2023 på Idas 29-årsdag.

Ida nyfödd 19/3 -1994, och sondmatas av "The yngling"...
Jag är här 29 år och Ida är barn nummer 3 i flocken.
Idag är Ida 30 år, - Vart försvann tiden?

Så hände det som inte får hända. Alvina har ett 
"tyst löp". Skittles passade på att uppvakta och 
när jag kom in i rummet så hängde dom samman.
Abortspruta är beställd.

Jodå, mat lagas fortfarande.

Gjorde en chiligryta på högrev. Blev supersmaskigt.


Köttsoppa är alltid rätt, - chiligryta också.

Dagens matlådor: Klyftpotatis och bogrevben från Stefan och Lindas
Linderösvin, serverat med coleslaw. Th: cocosfisk, räkchips och 
tostones (friterade matbananer).

Jag handlar fröer, så fort jag kan. 29 olika skönheter inköpta
- Så här långt. - Mer lär komma...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar