söndag 24 mars 2024

Födelsedagsfirande + trevligheter

Ibland skriver gubben oftare än normalt. Dels beror det på att jag ibland har mer tid och samtidigt så är det ju roligare att skriva om när det hänt saker. - Inte när jag tittat på Rapport och pillat navelludd... 

I onsdags var jag ju ute med dottern Ida en sväng på kvällen. Samtidigt så fyllde Joakim 34 på onsdagen. Han blev firad går (lördag), av familjen. Joakim bor 100 meter från Vätterns strand vid "Persiska viken" som man säger i Jönköpingsområdet. Egentligen heter området Liljeholmen. Så förutom att känna de ljuvliga dofterna från restaurang Sjön, som är en riktigt bra restaurang, så är det ju alltid härligt att hälsa på Vättern. Vätterns södra spets har en fin sandstrand, mitt inne i Jönköping. 

Vi firade Jocke först, men sen drog vi oss ner till Vätterstranden. Vi landade på lekplatsen en liten stund (200 meter från Jockes) men sen lockade Vätterns blå, mäktiga vatten. De 4 busarna: Julia, Thore, Jonathan och Joel (mina barnbarn), trivdes på Vätterstranden. Alla pinnar, grenar, vass och stenar var mer spännande än lekplatsen. Barnbarnens mormor/farmor (Kerstin) bor också nära Vättern men på Öster i Jönköping. Så hon brukar ofta ha med barnbarnen på Vätterstranden. Där kan dom se på fåglar, plaska i vattnet, osv.

Igår kväll kom Anita hit på lite bubbel, älg och tjatter. Vi lyckades med konststycket att både äta, dricka och prata i 6 timmar. Vi är inte snabba - men vi har trevligt. - Först födelsdagsfirande av Joakim med den obligatoriska pannkanstårtan, sedan trevligt umgänge, på kvällskvisten.  En riktigt trevlig lördag. Det blir sällan bättre!

Jag har fått vikariatet förlängt, på jobbet jag varit på sedan 10 januari. Nu är det t o m 19 april. Min kropp har kommit igång så mycket mer och bättre än jag vågade hoppas på. Skoj att känna sig behövd, få betalt och inse att jag fortfarande kan jobba, - med rätt förutsättningar. Så lite som behövs för att "boosta" en sliten gubbe.
Anita och Skittles har hittat varandra.

Före och efter

Anita hade en ide - att jag kan använda det "Marocanska"
kaklet som fönsterbrädor i rummet -  istället för i bad-
rummet. Det blir lite för gyttrigt i mitt trånga badrum.
Problemet är att jag har för lite kakel...
Fortsättning följer.

Stor gunga för Johan.

Lekande familjen. Vättern i bakgrunden.

Kerstin (mormor/farmor) ser till byggprojektet på 
Vätterstranden. I rosa - Julia och Thore i brunt.

Jonatan gör strandfynd. Pinnar, 
stockar, vasstrån, mm.

Jonatan och Thore - kusiner på uppdrag.

Joakim 34, med Joel.

Givetvis rockade jag sockorna i torsdags. Hade er än 60
par svarta trumpor men bara ett par vita. - Det räckte ju!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar