söndag 11 december 2022

Tredje advent.

 Nu springer tiden fram mot jul. Det är nästan att man hänger med. Julen vill man ju inte missa men varje år så är det för mycket att fixa innan. Jag vet - Det blir jul i alla fall, men ändå vill man göra allt på rätt sätt. Nä, att sänka lite på måsten och mindre vill, är nog smart om man vill ha en avkopplande jul. 

Idag har jag varit på fika hos dottern i Skärstad. Alla mina 4 biologiska barn var där med alla 4 barnbarn. Jag lyckades stjäla yngsta barnbarnet Joel en stund. - Det är alltid kamp om den yngsta så jag är glad att jag fick en chans. 

Jag fick hemläxa av min samtalsterapeut att vara mer social, för att åter hitta vem Peter är i den STORA världen. Jag har ju levt ett väldigt familjärt liv sista 16 åren. De sista 5 åren har dessutom krävt mycket vårdande av Helena, då hennes sjukdom acclererade. År för år har det blivit allt mer att serva med. Problemet nu, när Helena är borta är, - vem är jag idag? Utan fru och med vuxna barn. Som vanligt tror jag att terapeuten har väldigt rätt. Nu ska jag "bara" försöka hitta MIN väg mot framtiden.

Jag och min handledare på jobbet råkade äta jul-lunch-bord. Skoj
 att den enda restaurangen i byn fixar lite extra. foto: K Ivarsson.

Ledig fredag. - Då lagar jag mat åt svärmor och mig själv.
 Trissan har en låååång hals när det luktar mat...

Chicken tikka masala luktar spännanande 
enligt Trissans barnbarn, Vilda.

Kl 20.45 igår (10/12-2022). Månen lyser mäktigt.

Yngsta barnbarnet Joel är en glad liten kille.

Jonatan är storebror till Joel.

Julia är äldst i barnbarnsskaran
och storasyster till Joel & Jonatan

Thore är nummer 2 i turordning bland 
mina barnbarn. Lego lockar igång fantasin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar