söndag 20 november 2022

Dystert i novembersnön.

Dystergubbe denna helgen. Var hos min kurator i fredags och kände mig upplyft efteråt. Tyvärr så varade det inte speciellt länge. Redan i fredagskväll så var allt tungt och jobbigt, mig övermäktigt. Har sen vandrat helgen igenom med en allför tung ryggsäck. Har inte orkat fixa till något finkäk. Det brukar ju vara min medicin på negativa tankar och låg energi. Ätit direkt ur matlådor. Någon Findus färdigmat, - trots att det finns vettig mat att laga. Nä, imorgon är det måndag igen och då ska gubben startas om i vardagsläge. Jag vet mycket väl att livet inte bara är en dans på rosor. - Nu när det är snö så ser man ju inte rosorna... 

Lördagsmys? Findus och en halvt avslagen
tetra med en skvätt rött. 

Rotmos med fläsklägg, - utan snitsigt upplägg,
visar min sinnesstämning i helgen.

The soff-flock! Längst bort ligger lilla Vilda på 
halvsyrran Idun. Pappan: Skittles, nedklippt 
FiorellaNärmast kameran Trissan och Alvina.

Stulen från en facebookgrupp. Vad vore världen utan humor?


Nu kan allt bara bli bättre! Mot framtiden!


1 kommentar: