fredag 23 februari 2024

Ännu en vecka till handlingarna...

 Nu på fredagskvällen så är jag trött. Har fått 2 stabila sprutor med kortison i axlarna i eftermiddag. Samt en vecka med arbete bakom sig. Nu blir det lyssnande på Haaks fredagsstream. Sen kommer jag att somna ovaggad. Trött men nöjd! Jag är faktiskt stolt över att jag försöker jobba bort några extra överflödskilon. Såg att jag "bara" gått 4900 steg idag när jag kom hem. Istället för att sätta mig i bilen och åka till affären för att kompletteringshandla lite, blev det "apostlahästarna" som fick jobba. - Nu är det 6300 steg idag, så nu är jag nöjd. Lagar ju 95% av all mat jag äter, så har börjat använda mer och mer lightprodukter. Lätt att påverka när man själv är spisansvarig i huset. Det funkar bra för mig att äta mer grönsaker och gärna varma/tillagade grönheter. Samtidigt så finns det nu en fruktkorg som alltid har några olika sorters frukter. Jag har gärna hoppat över frukt, under många år, men nu är jag "FRUKTsam" igen...  - Mot framtiden och vidare! 


I torsdags blev det en dagens på Forserums-
krogen, med Karin. Har inte ätit dagens där 
sedan i december så det var verkligen dags.

Fredagsförmiddag så lagas det kylling i stekpåse.

Bra resultat. Saftig med god kryddblandning. - Inga tillsatta fetter.

Det blev 5 lådor med kyckling. Helenas mamma ska få 2.
Resten är mina! - Bara mina! (Om det inte kommer en
 fager dam som är hungrig, vill säga...)

Extrapris på både nötfärs och aubergine, då 
gör man Mousaka! - Det är sen gammalt!

Stekt ris med lite skinka.

Hittade en lagom vulgär vas. 
- Passar en knasig gubbe perfekt.
Rumpa, rumpa på bordet där, 
säg vem som knäppast i byn är.

Vägde in idag. - 8 kilo sedan nyår. Målet var att
 landa på -7.5 den 29/2 så jag ligger före. Firade 
inte detta med en kebabtallrik som jag hade 
gjort före nyår, utan med ett besök hos frisören.
Imorgon ska skägget ansas. - 15 gram på hårmanen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar