söndag 18 februari 2024

Vårkänning! - I februari?

Vädret är ju tyvärr inte att lita på, gällande vilken årstid som ska komma, osv. Jag njuter ju alltid oförskämt mycket av vår och försommaren När allt börjar grönska, värme, fåglar återvänder. Hobbyfordon börjar hitta ut på vägarna efter vinterns arbete. Man kan börja klä sig lite lättare (inte i 4-lager), än man gjort hela vintern. Att en och annan flyttfågel redan kommit förvånar mig. Vi är ju bara i mitten av februari. Frågan är inte OM - det kommer bakslag, - utan hur stora och långdragna de kommer att bli. Men sen, - sen ska vi njuta av värme, sol och grönska! Så vi får väl se det hyfsat milda vädret som en förkänning av vad som komma ska...

Hur har det då gått med min satsning mot "Beach 2024"? - Jo, tackar som frågar. Jag har minskat med 5.8 kilo efter 50 dagar. Nu finns det ju mycket att ta av, men vad det är härligt att kunna röra sig lite lättare.  Jag har ju satt ett rimligt mål (om jag kan träna) på att komma ner till 2-siffrigt till nyår 2024. Sedan var jag inne och surfade i en facebookgrupp - som handlar om KÖTT, där man började prata om en "vikt-minskar-grupp". Grupp-admin är själv med och försöker leva livet lättare, - samtidigt som kött/mat är i fokus, - men vågen visar lite mindre. I denna grupp så gällde målvikt vid midsommar. Så jag hängde på med samma mål till midsommar som jag hade satt till nyår. - Klart Adhd-mentalitet: Halva tiden - samma mål... Dock är det ju bra om jag kan hetsa mig själv till ett lättare liv, i framtiden. Då mina knän skriker artros varje steg jag tar, så är det ju superbäst om jag kan ta steg för steg vidare i livet, - med mindre vikt, som belastar. På beachen i sommar, är det jag som INTE rullar fram, längre

I onsdags var det ju Alla hjärtansdag. Jag gav förra året en "web-ros" till en kvinna. Det var cancerfonden som skickade en virtuell ros när jag skänkte pengar till forskning. - Smart, miljövänligt och ett hedervärt upplägg. Detta året blev det istället först igår som jag överlämnade årets ros. - I plåt. Jag var ordentligt förkyld förra helgen och sjukskriven måndag/tisdag denna veckan, så jag fick inte fatt på denna ros, som jag hade spanat in. I torsdags (en dag för sent) var dock butiken öppen och jag kunde handla den. Nu är det dags att fundera på vad det ska bli för blomma nästa år... En symbolisk blomma - som INTE får vissna!

Årets ros har hittat hem. Fotat av A, när söndagen
 var nyfödd och hon och rosen hittat hem.

Lördagsladdat. När det kommer trevligt sällskap 
på lördagsmiddag, lördagen 17/2, så dukas det
med Alla-hjärtansdags present. Jag bjöd på
"kryddig kycklinggryta" med ris och pak choy.

"Som vanligt" lyckades vi befria lite 
vin/skumpa från buteljerna.

Fick ytterligare en månads vikariat på fritids.

7-8 åringar är ju bara för goá ibland.

När jag kom till jobbet i onsdags så låg detta 
och väntade på mig. Denna tjej hade gjort
dessa kort till flera i personalen. 
- Det finns hopp om framtiden!

På Alla hjärtans dag så hade en jobbarkompis
gjort "Valentinshjärtan" som barnen själva 
fick garnera och göra fina. - Innan de åts upp.

Stolta "bagare/konstnärer" vid sina mästerverk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar