lördag 14 augusti 2021

Vardag - igen.

 Oj vad tiden skenar på, runt omkring, när man sitter på sitt feta arsle och tittar på. Sedan senaste uppdateringen (4 augusti) så har det varit lugnt - till och med MYCKET lugnt i vårt liv. Vi behövde nog pusta för att åter hämta kraft. Nu börjar vi sakteliga vänja oss vid de nya medicinerna, biverkningarna och nya förutsättningarna. 

Helenas lungor har inte något vidare bra utbyte. - Själva andningen och in/ut luft funkar ok men hon syresätter blodet dåligt. Så den luft hon får in - gör inte blodet så syrerikt som vore önskvärt. Hon har därför själv bestämt sig för att dra ner på rökningen. Hon har nu inte rökt ett enda bloss på 12 dagar. Kämpa på!!! Oavsett vad det är för problem med lungorna så mår dom givetvis bättre utan cigarettrök. Jag behövde ju "bara" få en hjärtinfarkt för att förstå att rökning är skit, (2009). Helena behövde "bara" ligga inne på sjukhus (som hon hatar), sen var det enkelt.

Ren luft - Rena lungor.

I övrigt så pillar jag på blommorna, grönsakerna och hämtar hem svamp från stora skogen. Har påbörjat en rensning av mitt överfyllda 4-bilsgarage. Innan rensningen gick det ej få in en cykel... Det är yngste sonen Johan som köpt en hobbybil (Amazon) och behöver ha vinterhärbärge för den - Så han jobbar och jag dirigerar. 

Lyckan när man hittar ett nytt svampställe...

Sen ska det rensas.

Förvälla för att sedan frysa för 
vinterns såser/stuvningar.

Egenodlat från frö. Bästa maten.

Lite blommor och växter orkar jag med att sköta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar