torsdag 25 juni 2020

Bloggen fyller 1 år!

Ja, faktiskt har det redan gått 1 år sedan vi startade bloggen: Ett fönster mot himlen. Jag som är en statistik-galning, har kollat att vi gjort 58 officiella inlägg, 2 utkast som ej är publicerade, en färdig skrivning som publiceras den 3 juli - på 2-årsdagen sedan vi fick cancerbeskedet. Sedan ska jag skriva en idag också, det är ju den här... Så med god marginal har vi klarat av vårt mål att snitta på en blogg/vecka.

Skål på din dag bloggen!

Idag blir det ingen lång skrivning då jag leker med såg, hammare och låtsas veta vad jag gör med virket, som skulle blivit en altan... Först ska jag dock göra Sweet & Sour-fläskköttgryta med ris åt mig och nudlar åt Helena. Imorgon är det dags för MR av Helenas sargade kropp, lagom skönt för henne att ligga i en varm, trång maskin en stekhet sommardag. Sedan är det väntans tider innan vi ska träffa onkologen den 7 juli för besked om framtiden. Samma dag ska man även reparera mer av käke och tänder som skelettstärkande medicinen har brutit ner. Heldag  på Ryhov med andra ord.

Lite konstigt kan det kanske tyckas att fira en blogg som handlar om livet med cancer i familjen. Det vi firar är att VI fortfarande är VI. När vi fick cancerbeskedet för snart 2 år sedan var framtidsutsikterna dystra. Utan medicin eller om man inte hittade tumören snabbt - några månader. när man hittat tumören och dragit igång hormonbromsmedicinen så förlängdes hoppet. Nu har ju tyvärr den medicinen slutat funka men som väl är finns det fortfarande andra alternativa mediciner. 

Grattis på din dag bloggen!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar